کیت های آزمایشگاهی

کیت ویتامین D

کیت ویتامین دی چیست؟
کیت ویتامین دی D اندازه هورمون ویتامین D را در بدن اندازه گیری می‌کند. این آزمایش از طریق خون نمونه گیری شده از بیمار انجام شده و نتیجه تست ویتامین D بر روی برگه به مراجعه کننده نشان داده می‌شود.

کیت ویتامین دی با نام‌های دیگری مانند کیت ویتامین D، کیت 25 هیدروکسی ویتامین D و کیت ویتامین D3 در بازار تجهیزات آزمایشگاهی و پزشکی نیز شناخته می‌شود.

کیت ویتامین D الایزا:

کیت ویتامین دی الایزا (elisa) به دلیل دقت بالایی که دارد یکی از پرمصرف‌ترین کیت های آزمیشگاهی است. دلیل انتخاب روش الایزا به خاطر اهمیت میزان دقت این آزمایش است.

حتی میزانی بی دقتی در نتیجه آزمایش می‌تواند روند مراقبت و درمان بیمار را تحت تاثیر قرار دهد. کیت ویتامین دی الایزا به کمک اقداماتی که بر روی نمونه خونی انجام میگیرد عددی بسیار دقیق را گزارش میکند.

پزشک به کمک عدد گزارش شده و میزان تجاوز این هورمون از حد استاندارد، روش درمانی و مراقبت های خاصی را به بیمار تجویز میکند. روش آزمایش نیز تا حدی ساده و سریع است. نمونه گیری خونی از دست بیمار انجام می گیرد. سپس روی نمونه اعمالی انجام می گیرد تا نتیجه حاصل شود.

چرا کیت سنجش ویتامین دی یکی از پرمصرف ترین کیت های آزمایشگاه است؟

ویتامین دی یک ویتامین محلول در چربی است . این ماده ضروری در تنظیم هم ایستایی (Homeostasis)کلسیم و متابولیسم استخوان ها در بدن نقش دارد.

کمبود این ویتامین منجر به کاهش کلسیم و ایجاد اختلال در استخوان سازی می شود. از علائم مرتبط با آن می توان به راشیتیسم (نرمی استخوان)در کودکان و پوکی استخوان در بزرگسالان اشاره کرد.

از سایر فوائد ویتامین دی برای بدن حفظ سلامت ماهیچه ها، حفظ سیستم ایمنی بدن و کمک به رشد سلولی می باشد؛ همچنین ویتامین دی موجب سلامت مغز وسیستم عصبی نیز می شود و نقش تنظیمی در میزان غلظت انسولین دارد به همین دلیل دیابت را نیز کنترل می کند .شاید جالب باشد که بدانید ویتامین دی باعث سلامت ریه ها و سیستم قلب و عروق می شود.

لازم است که بدانید برای برخی از افراد نسبت به دیگران احتمال اینکه به کمبود ویتامین دی دچار شوند بیشتر است . برخی از این افراد نوزادان ،کودکان زیر4 سال ، بانوان باردار و شیرده و افراد بالای 65 سال  هستند.

بنابراین بدیهی است که کیت ویتامین دی یکی از پر مصرف ترین کیت ها در آزمایشگاه می باشد.

خرید کیت ویتامین D اهمیت بسیار زیادی در آزمایشگاه های تشخیص طبی دارد. شما می توانید انواع کیت های ویتامین دی را از یاسین طب تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *